Мотоциклетистите често причиняват катастрофи

Main May 31, 2014 | Speed-Press.com A- A+ 13510 views | no comments

В повече от половината случаи (52 процента) на катастрофи с мотоциклети през 2012 г. вината за ПТП-то е била на водачите на двуколесни МПС-та. А при 58 процента от инцидентите няма други участници. За да анализира по-точно причините за произшествията, организацията UDV (Unfallforschung der Versicherer – б.пр., изследване на катастрофи на застрахователите) изпраща свои специалисти на мястото на 194 тежки катастрофи в германската провинция Заарланд. Най-важните резултати от изследването: „младите водачи“ и „спортният мотоциклет“ са най-опасната възможна комбинация. Колкото по-висока е мощността, толкова по-голяма е вероятността за катастрофа. Управляващите „чопъри“ и туристически мотоциклети са замесени в инциденти много по-рядко.
Не е изненадващо, че произшествия на кръстовища и места за включване в магистрали се причиняват по-често от другите участници в движението, а не от мотористите. И докато паданията и ударите с двуколесни по кръстовища са позната опасност за мотористите, челните сблъсъци и тези отзад са също толкова опасни, но леко подценявани. „Почти всяко второ ПТП, причинено от мотоциклетист, е в т.нар. „надлъжен“ трафик“, обяснява Зигфрид Брокман, ръководител на UDV - и най-често е челен удар“. Когато мотоциклетистът спазва твърде малка дистанция или отклони вниманието си за малко, при висока скорост няма достатъчно време за реакция. Вследствие на това почти винаги става ПТП с пострадали лица.

Според UDV резултатите от изследването доказват, че карането на мотоциклет е свързано най-вече със стила на водача и с готовността му да поема рискове. Ситуацията се усложнява допълнително от факта, че нарушенията за превишена скорост на двуколесните се улавят по-трудно. За намаляването броя на инцидентите с мотоциклетисти Брокман призовава производителите да започнат по-активно да поставят допълнителни асистиращи системи като ABS с отчитане на наклона на машината и радар за отчитане на дистанцията, който не само да предупреждава шофьора за опасно приближаване, но и да редуцира подаването на газ. Наред с това трябва да бъдат провеждани и допълнителни тренировки за усъвършенстване на уменията, в това число и на писта. По любими за мотористите трасета експертите препоръчват повече пътни знаци, както и по-внимателни ремонти на настилката.

 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...